fredag 2 april 2010

Mycket snö har smält !!!

Kommer ni ihåg hur det såg ut i vintras?
Kika annars längre ner i bland inläggen.
Lite skillnad ?!  =)

Och bara sen i onsdags har det sält undan jättemycket snö.
Idag hittade jag krokusar som var påväg upp.
Härligt härligt !!!
Men oj! Vad blött det är!
Vattnet flyter ovanpå marken.
Bra väder för att elda, men man får ju klafsa runt för att kunna göra en brasa...
...får se hur jag bestämmer mig för.

Och så kommer här lite bilder på vad snön har ställt till med:
(måste nästan klicka upp bilderna för att se ordentligt...)





Har börjat röja, men har en del kvar kan jag ju säga...!!!
Är inte sysslolös i helgen i alla fall !!

7 kommentarer:

  1. Idag har jag nästan lite svårt att förstå att ni fortfarande har snö, men så är det också ett långt land vi bor i. Skönt att den är på väg att försvinna, men fy vad det ser ut i ditt växthus! Jag lider med dig =(
    Hoppas ni får en skön helg / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Oj oj, vilket jobb ni har framför er.

    SvaraRadera
  3. Nog har ni en hel del att göra men det är ju bra att inte behöva ha tråkigt :)
    Här har också snön börjat smälta bort men ännu är det mycket kvar tycker ändå att det är skönt när man ser att det går åt rätt håll. Ha en fortsatt trevlig påsk helg
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Ånej!!!! Stora utropstecken!!! Fy vad tråkigt att det rasat. Tur det inte var allt som trillat ihop. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Det ser inte alls kul ut! Du som hade fått så fint! Hoppas det går att rädda. Skönt att snön är på väg bort i alla fall! Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Tycker mig se en o annan hel ruta! Gäller o ta till vara det som går.... Inte blev det Dalslands-helg denna helgen inte. Dels nackspärren som finns där även om den är bättre, dels har jag jobbat idag.
    Nu är jag inte ledig flera dar i rad förrän om 14 dar.... Vi får höras.
    Ha,t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för besöket! Vilket härligt projekt du har. STOR potential! Man ska ha projekt. Jag har alltför många så jag har inte kommit så långt med fattigmanstrasmattan, men ändarna drar man upp på ovansidan och klipper av. Det gäller att man drar upp öglorna tillräckligt tätt så repar det inte upp sig.
    Allt gott och lycka till!
    Viktoria

    SvaraRadera