tisdag 3 maj 2011

Ytterligare en helg har spenderats i stugan vid växthusen.
Jag har mest fortsatt med sekatören i högsta hugg.


Med värmen som vi haft så har det hänt mycket på kort tid.
Syrenerna står i knopp.


I gräset utanför stugan kikar det upp pärlhyacinter både här och där.
Jag har inte köpt och haft några pärlhyacinter inne denna våren,
jag har istället gått och väntat på detta.


Mirabellerna (småplommon) blommar.
Hoppas de inte tar stryk av frostnätterna vi haft!


Ett hav med gullviva finns också att njuta av.

6 kommentarer:

  1. Men ser man på! Har du också vaknat?! :) Roligt att se dina växthus igen. Tja du har att göra men det är roligt och en härlig miljö. Försökte hitta en bild på din stuga? Kan du inte visa? Ligger den i närheten av växthusen? *nyfiken bara*

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det att göra hela tiden men det är ju så himla roligt att hålla på lite här och var i rabatterna:) Är lika nyfiken på din stuga som Lotta så du får visa oss. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt gullvivshav! Visst är det kul att vara igång igen även om de senaste dagarna har varit kalla. /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst hinner det hända mycket när solen dyker upp. Till helgen ska den komma tillbaks hörde jag. Det ska bli riktigt skönt! Frostnätter och hagel dagtid är inga favoriter hos mig...och inte hos så många andra heller tror jag.
    Ha det gott vid stugan!

    SvaraRadera
  5. Hej

    Vad trevligt vi haft hela dagen, jag behövde ytterligare en dos av din växthus miljö så jag tog mig en titt här :) Du är bra på att fota också.

    Många kramar // Helena

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Kul att du är med i min utlottning.
    //Agneta

    SvaraRadera